Bilo da si osoba koja svakodnevno koristi internet i društvene mreže ili ti je digitalni marketing posao koji se baviš (naročito u tom slučaju) svestan si da se pravila igre prečesto menjaju. Setite se samo kako je izgledao Instagram ili Facebook pre par godina. Na ovom sajtu možete pronaći i promene koje su nastale u zadnjih 6 meseci. Dovoljno je samo da pogledate ovo i da vam bude jasno kako se tržište menja.  Zašto je to slučaj u digitalnom marketingu?

Vlasnici ovih kanala su ljudi koji imaju određene ciljeve i nameravaju da ih iskoriste. Kako bi to ostvarili, oni svoje društvene mreže ili platforme podešavaju i tako ubrzavaju proces ispunjenja cilja. Sa druge strane, Google, Facebook i ostali svoje promene najjavljuju kao promene koje poboljšavaju svoje korisničko iskustvo ali istina se nalazi negde između.

Problem-trenutnih-drustvenih-mreza

Šta je problem zbog čega se algoritam menja?

Kada vidite koja je misija Google (Naša misija je da organizujemo svetske informacije i učinimo ih univerzalno dostupnim i korisnim), zapitate se šta je problem? Problem je u tome što iza ove priče stoji koorporacija, kao i za sve društvene mreže. Kada imate koorporaciju, imate mnoga gladna usta koja treba nahraniti. Vremenom koorporacije sve više gladuju i žele da prigrabe sve veći deo kolača i kako bi to ispunili, neophodno je da osmisle biznis plan kako bi oni mogli da zarade od toga.

Dakle, glavni problem je što koorporacije gledaju da svoje platforme izgrade tako da mogu što više da zarade. Naravno, to nije toliko očigledno. Promene koje nastaju su najčešće male tako da ih ljudi bolje prihvataju. To je stara dobra taktika poznata kao podgrevanje žabe.

Oni kojima najteže padaju ove promene algoritma su ljudi kojima je posao digitalni marketing. Ako želite da se bavite pored svega ovoga digitalnim marketingom, pročitajte tekst kako početi sa digitalnim marketingom.

Zašto je to njima ozbiljan problem? Zato što celokupan svoj biznis im je u rukama ovih platformi. Svake godine moraju ponovo da uče svoj posao kako bi ostali konkurentni na tržištu.

Zašto je bitcoin dobro rešenje za društvenu mrežu

Zašto je Bitcoin dobro rešenje za novu društvenu mrežu?

Da li znate ko stoji iza Bitcoina? Ako imate tu informaciju, trenutno je možete naplatiti na tržištu i to sa ozbiljnom cifrom. Bitcoin je stvoren da bude decentralizovan. Da nema svog gazdu!

Da li sada razumete zašto je ovo rešenje? Zato što ukoliko je krajnji cilj društvene mreže zadovoljstvo korisnika. Korisnici će svojim ponašanjem kreirati takvu platformu koja će učiti iz njihovog ponašanja i modifikovati platformu da pruža što kvalitetnije korisničko iskustvo. Još jedna bitna stvar, neće morati da hrani ničija usta, što znači da novac neće stajati na put zadovoljstvu.

Zašto neko to već nije uradio?

Tu dolazimo do problematike ove teme. Kako bi ceo sistem funkcionisao, Bitcoinu su neophodna softverska i hardverska rešenja. Ta rešenja Bitcoin naplaćuje davanjem Bitcoina osobi koja ustupi svoja sredstva. Ceo ovaj proces se zove majnovanje ili rudarenje Bitcoina.

Sa druge strane, društvenim mrežama su potrebna ta ista sredstva ali kako da ih naplati? Ako koristi isti biznis model kao i Bitcoin, dozvoliće samo velikim igračima da opet upadnu na tržište. Ono što može da im ponudi je zapravo ono isto što se i sad koristi – oglasni prostor. Dakle ovo nije idealno rešenje za društvene mreže.

Naravno, mreža može da funcioniše tako što će biti volontera koji će raditi za tu novu društvenu mrežu ali tada više nema objektivnosti i platforma gubi svoju vrednost.

A da svaki korisnik zapravo ustupi deo svog laptopa ili telefona dok provodi vreme na mreži? Možda, ipak da li bi svi ljudi to prihvatil?

sta mogu drustvene mreze iskoristiti bitcoina

Šta je to što Bitcoin još dobro nudi?

Bitcoin daje isto pravo svima. Tržiše postaje globalno i svaki korisnik ima isto pravo korišćenja platforme. To je jedna velika stvar za povećanje kvaliteta sadržaja. Zašto? Zato što za isto kvalitetan sadržaj, danas nećete dobiti informacije. Kreatori sa zapada zarađuju mnogo više nego kreatora sa Balkana.

Zamislite da je kvalitet sadržaja jedini kriterijum na tržištu sadržaja. Svaki kreator bi morao mnogo više da se trudi ali i da smisli mnogo suptilniji model za naplatu sadržaja.

Slobodan protok novca – slobodan protok sadržaja

Kad nema nikakvog ograničenja niti zabrana nastaje haos. To je istina, međutim ovo je rečenica kojom se opravdavaju svi oni koji žele da imaju što veću kontrolu. Bitcoin je napravljan da ne bude takav.

Da li si osoba iz Nepala, Srbije, Rusije ili Francuske, to nije bitno. Nije bitna boja, rasa, platežna moć kako bi dve osobe iz sveta mogli da učestvuju u istom cilju. Dosadašne društvene mreže su dosta pomogle da se ova razlika razdvoji. Međutim, ono što je potrebno za digitalni marketing budućnosti je da se ta granica proširi. Da sadržaj mnogo brže putuje svima kojima je potreban!

Ograničeni broj Bitcoina – Ograničeni broj naloga

Ovo je ono što je suprotno svakom do sada poznatom pristupu u društvenim mrežama. Instagram, TikTok i ostali, često svoje rezultate prikazuju kroz rast korisnika. Međutim, šta bi bilo ako mi se prioriteti sa broja korisnika usmerili na broj pratilaca?

Kada je Instagram krenuo sa svojom platformom, njihov fokus je bio kreirati mrežu u kojoj će fokus biti na dobrim vizualima. Platforma sa ljudima koji žele da se izraze dobrim fotografijama, Međutim, Instagram je od tada dobio milione novih korisnika, a kvalitet sadržaja je sve više propadao. Ako bi postojao ograničen broj naloga, ljudi bi morali da se potrude kako bi bili deo te ekskluzivne mreže.

Tu bi se javio fenomen da bi sadržaj na početku bio sve lošiji, ali kako bi se kapacitet platforme popunjavao, bilo bi sve više kvalitetnog sadržaja. Tako bi i sama mreža sve više rasla, a neaktivni učesnici zajednice bi morali da rade mnogo kvalitetnije kako njihove naloge ne bi zamenili za nove korisnike koji se bore da budu deo zajednice.

Privatnost je na ceni

Glavna prednost digitalnog marketinga u odnosu na tradicionalni je to što je merljiv. Problem je to što je vremenom postao sve više merljiv i u tom procesu je počeo da ulazi duboko u privatnost korisnika. Ako gledate vesti ili se obaveštavate na neki način, mogli ste da vidite da sve češće društvene mreže imaju negativnu konotaciju kada je reč o privatnosti.

Nova mreža bi trebala ličiti na Bitcoin i fokusirala se da privatnost ostane privatnost. Dovoljno je samo obezbediti da nova mreža sankcioniše kršenje zakona, ilegalne i nezakonite stvari.

zaključak veze između drustvenih mreza i bitcoina

Zaključak

Da li vam ovo zvuči previše nerelano, setite se samo kako je svet izgledao pre 10 godina. Koje stvari tad nisu postojale, a sada su sastavni deo našeg života. Možda će baš Bitcoin svojim primerom povući ljude da kreiraju novi ekosistem?

Razmislite o tome. Podelite ovaj blog sa svojim prijateljima i diskutujte o tome. Ko zna, možda ćete baš vi biti iskra koja će pokrenuti ovu revoluciju u digiralnom marketingu?

Preuzeto sa nikolaognjanovic.com

Zašto sledeća velika društvena mreža mora biti kao Bitcoin?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *